Tankesätt

Tiden.

Tiden, den mest rättvist fördelade resursen läste jag nånstans. Stämmer väl tyyyp. Vissa dör ju tidigare än andra, det är väl inte så rättvist. Men vad man väljer att göra med sin tid är ju upp till var och en. Så det är väl det som är det rättvisa.

För mig går tiden just nu för snabbt. Timmarna blir till dagar, som blir till veckor, månader och år.. Jag hinner inte med! Karusellen snurrar för snabbt! Men egentligen inte snabbare än för någon annan... Jag har bara svårt att leva i nuet. Jag lever i det förflutna och i framtiden... Mycket i framtiden, på saker jag ska göra, vill göra, måste göra och kommer att göra. Men just nuet är jag rätt så dålig på. Jag analyserar alldeles för mycket, reflekterar och planerar...och stressar. Men jag jobbar med mig själv för att sluta med det och istället göra precis det jag helst av allt vill, leva i NUET. Ändra tankesätt alltså. Tillåta mig själv att bara vara. No shame on me för det är en tanke om mig själv jag vill kunna tänka när jag bara "är"! Svårare än vad det låter som, men har kommit ur startgroparna iallafall. Trycka press åt sidan...

Vi får se om jag skriver här så ofta, eller inte. Tar det som det kommer.

Adios! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0