Vitpepparkorn i massor

Igår käkade jag 16 vitepparkorn i förebyggande syfte att inte åka på magsjukan som härjar fritt på mitt jobb bland både ungar och personal. En efter en har fått det så känns som att det snart kan vara min tur, blev nämligen att må illa på eftermiddagen på jobbet och det höll i sig hela kvällen med eller mindre. Så när jag berättade det för min kära sambo åkte vi i ilfärd till Ica och inhandlade de magiska kornen. Idag mår jag bättre, men det är värre med min andre hälft som skulle varit med Olle och Buken till Björnhyttan och slängt lite skräp men som nu istället ligger inne i sovrummet med illamående. Stackarn. :/ Undrar om jag klarar mig eller om min kropp bara lurar mig och jag snart kommer ligga där jag med med spyhinken brevid? Nej nej nej nej nej nej nej...!

Skulle även varit till Insjön och Sågmyra till lager 70 och 157 och kikat lite på klädutbudet de har, men dit kommer vi inte som läget är nu. Och någon angling på sjön blev det inte heller, dels pga det här och dels för att en del av dem vi skulle umgås med drog iväg på en kryssning. Så denna lördag verkar även den gå i lugnets tecken, men förhoppningsvis inte i sjukdomens! Tog mig 8 korn till idag, undrar hur bra det är för magen egentligen? Hoppas Emil blir bättre snart, vi ska ju äta finmiddag jue...

Det är ju en dag i morgon också, får se hur statusen på oss är då.

Underbar dag idag iallafall med tanke på vädret, temperaturen och solen! Men plåttaket över veden blåste precis av, så det blåser antagligen ganska kraftigt då?

Vaknade kl. 9 idag redan, så klockan är bara 12 nu, skönt. Buken och Olle var som sagt hit en sväng, och Buken sprang på Lilla Skiten så jag trodde han skulle få hjärnskakning, men han klarade sig, haha.

Nu ska jag ta och betala lite trevliga räkningar!






Lite bilder från förra årets vinterdag på isen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0