Yeeeej!

Yes, bilen gick igenom idag på besiktningen i Borlänge! Skönt, då var den lilla saken ur världen! Jonas och Maria (som vi var med på Borlänge marknad i helgen) stod i kön och skulle besikta sin bil också samtidigt som jag och Emil! Vilket sammanträffande! :) Jag gillar sammanträffanden! Kilade in lite snabbt på ÖB också, köpte ett vykort (ja de tillverkas faktiskt än!) ;P som jag nyss skrivit i och ska skicka till mitt gamla jobb i Borlänge till alla "fröknar" och barn. Hann ju aldrig säga hej då på riktigt eftersom allt skedde så snabbt med mitt nya jobb. Deklarationen kastade jag på lådan idag också, verkade så krångligt att deklarera via nätet etc. när man skulle göra ändringar så jag tog genvägen även fast pengarna man får tillbaka inte rullar in lika snabbt.. Men jag överlever nog!

Var även en sväng till Emils mamma i Brunnsvik och hämtade hans nya sommardäck, som han kastade på när vi kom hem samtidigt som jag pyntade syrénträdet här utanför på gården med påskfjädrar i grönt, blått och ROSA. Lilla Skiten kollade undrande på mig hela tiden på farstun, sen gick han ner på gräsmattan och kollade upp i trädet och såg ännu mer undrande ut. Kontrollerade Emils nya däck gjorde han också! :)

Och så var morbror min hit med ett batteri till 4- hjulingen också, men den har vi faktiskt inte hunnit greja ett jota med idag! Tur det är långhelg och hela 2 dagar extra ledighet strax! Men då är det ju Elmia i Jönköping, Sveriges största bilutställning av både gamla och nya bilar etc. som våra vänner vill ha med oss på. Sova på hotell mm. Skulle ju vara skitkul, men det är fan skönt att vara hemma ibland också och "bara vara"... Eller fixa på gården, rensa i förråden och sånt där som man brukar ta sig för på vårkanten.. Äta påskmat, gotta sig i påskgodis, åka fyrhjuling, gå på bio... Hehe. Vi får helt enkelt se. Vet knappt om man vågar vara så mycket hemifrån nu när det är värsta inbrottsvågen här i krokarna (2 hus alldeles här i närheten av vårt t.ex.!) Obehagligt!! Bara om nån bröt sig in i ens hus skulle det vara så jävla kränkande!

Ska varva ner lite nu i soffan med min älskling, eller för tillfället lilla soffpotatis innan sängläge! <3

:)

Glad påsk om vi inte skrives innan dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0