Last day!

Sista dagen nu på 2010! ;D Usch, ångestladdat är vad nyårsafton är och alltid varit. Det är nu allt ska vara så perfekt, och det nya året ska få en så bra början som möjligt och det gågna ska förhoppningsvis ha varit så bra som möjligt. Man ska ha så roligt, hinna umgås och prata med alla och skåla med alla på tolvslaget, samtidigt som det ska ringas och sms:as med de som inte är med för att önska alla ett gott nytt år. Men man kan väl inte klaga egentligen. det har varit ett bra år, och jag har utvecklats mycket inombords.

Mitt 2010 avrundades med att jag 3 dagar innan julafton var på anställningsintervju för ett fast jobb i Ludvika kommun, och dagen efter ringde de mig och jag fick beskedet att jag fick det! Så den 10/1 börjar jag på min fasta tjänst som förskollärare i Grängesberg på Stallbackens förskola! Wihoooo! Jag behöver fr.o.m. då bara åka hälften så långt till mitt jobb, det är i min hemkommun, jag får jobba med en tjej jag känner sedan tidigare, och samtidigt har jag införskaffat en säkrare framtid eftersom det är fast! Det var det jag skrev om tidigare, när jag skrev om att jag gjort något jag inte gjort på länge. Allt gick så fort dessutom, skickade in min ansökan på en måndag, på fredag samma vecka ville de ha en intervju med mig, intervjun blev på tisdag veckan efter och dagen efter det erbjöd de mig tjänsten. Så ska det gå till! :) Men det betyder även att jag inte ska tillbaka till jobbet i Borlänge nåt där jag jobbat sedan september 2009, men måste iallafall dit och säga hej då och lämna och hämta lite saker.

Men idag ska vi inte tänka på nåt sånt! :)

I övrigt har det varit ett bra år, haft en riktigt rolig sommar med många småäventyr och mycket rock n´roll med nygamla bekantskaper. Men var lite nere i början på året, krångel med magen och tråkiga tankar. Som tur var vände det, och det gäller att blocka om det kommer igen, vilket jag nog är ganska duktig på! Har funderat mycket på vad som verkligen betyder nåt i livet, och kommit på att det som betyder mest är TID med de man bryr sig om. Tid är miljoner gånger mer värt än pengar! Min rastlöshet har blivit värre under 2010, och jag vill hinna med så mycket som möjligt på så lite tid som möjligt. Uppleva saker, göra saker, fylla mina dagar varje minut! Men jag hoppas att det ska lugna sig lite, för det håller nog inte i längden. Jag ska verkligen försöka att leva i nuet och slå ner på takten 2011!

I övrigt beställde jag lite saker från nätet igår. Lite filmer, och Wii Sing, och lite kläder. Botade abstinensen lite, hehe.


Det blir kul när jag får hem det.. :)

 

 

GOTT NYTT ÅR!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0