Kamp!

Har avmaskat katterna för en stund sen. Inget vi gjorde på 2 röda om man säger så. Egon har spytt mycket på sistone, och i sista spyan låg det mask, vit platt äckelmask på nån cm. (Jag kommer iaf inte äta spagetti på länge!) Så då äntligen fattade vi att det var därför. Drog iväg till Apoteket, köpte 4 tabletter för 180 (!) spänn, och varje katt fick 1 tablett var. Jeeeeesus säger jag bara, vilken jäkla kamp! Krävdes både mig och Emil, en massa styrka, tid och envishet innan vi var klara med alla 3. Det var nog inte så gott kanske.. Men nu ska snart de där äckelmaskarna vara DÖDA, och förhoppningsvis hålla sig borta for a long long time. BLÄÄÄ. Det värsta jag vet är spindlar och MASK i alla former!

Nu, passande nog, ska vi göra käk. Känner verkligen matlusten, gör inte ni? ;)


Egon

Lilla Skiten

Sixten


Kommentarer
Postat av: milla

ush för mask i katt. Försökte avmaska mina missar i höstas. Mosa ner tablett med kokt gädda som katterna äter.

Resultater nu för tiden. Ena katten vägrar äta kokt gädda. Han va ju helt tokig i det förut. Jag har förstört för honom. Han tror säkert att de är mask tablett med varje gång jag serverar kokt gädda...

Mä bäbis magen e allt bra. Fullt ös där inne :)

2010-12-22 @ 11:48:47
URL: http://millaochfiddesrese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0