"Komprimerat" skoj! :D

Två intensiva veckor har jag haft, med massa aktiviteter, planerande, födelsedagar etc.

Förrförra veckan fyllde ju jag 25 år, så det blev 2 firningstillfällen den veckan, med massa släkt från både min och Emils sida och vänner som kom hem till oss och fikade och grattade. Fick massa presenter och blommor, helnöjd. Jag är inget stort fan av att fira mig själv, tycker livet har sin gilla gång när det gäller mig själv liksom. ^^ Men när det gäller andra ääälskar jag att uppvakta dem för olika saker....

Ina fyllde 23 torsdag förra veckan, exakt en vecka efter mig. Då blev det också fika, presenter och blommor med nära och kära hemma hos henne. Hon fick då den (om jag får säga det själv) perfektaste presenten för henne, en presentbox med en 100 ml flaska parfym, en bodylotion och en showercream- allt i Paris Hiltons "Heiress", vilket är Inas absoluta favoritdoft. Och så fick hon även ett egengjort presentkort på......... Kvalitetstid med sin kära syster både fredag och lördag! :) Fredagen bestod i familjemys med mig och vår mamma. Vi gick på stan och kikade, käkade ute, kollade på marsvin på djuraffären, köpte lösviktsgodis och avrundade kvällen med tv- och godismys hemma hos Ina. En riktigt systrar & mor dag/kväll och riktigt mysigt. :) Emil var ut med sitt jobb samtidigt, så han åkte med mig hem på natten sen.

Lördagen blev en uppvaktningsdag/kväll/natt av oss som fyllt år, mig och Ina, och den som dagen efter skulle fylla, Emil. Han visste då inte vad vi planerat, förrän han fick ett presentkort av mig med information. Vi drog ihop ett stort gäng här hemma hos mig och Emil först och förfestade lite. Det var jag & Emil, Lina & Johannes, Anders & Petra, Ina, Johan, Fahlborg, Arne och Oskar. Fler fick vi inte plats med då vi bara hade 2 chaffisar och alltså fick sitta trångt i bilarna redan som det var. Efter förfesten drog vi vidare till Borlänge och bowlade i 1½ timme på discobowlingen, sen käkade vi mat vid ett långbord på samma ställe, och så drog vi iväg till Falun på "Mariannes" där Billy Opel med band sjöng och spelade. träfafde på lite andra kända ansikten där uppe också, trevligt! Avrundade med mat på Max och tillsist kom vi hem 04.30 och somnade pladask!

Men inte kunde vi varva ned på söndagen heller.. Emil fyllde ju 20 år!! :) Kl. 16 kom massa släkt och familj hem hit och firade med fika, paket och blommor.. Blev så många att vi knappt fick plats i köket, och då har vi ändå ett rätt stort kök.. :P Till nästa gång ska vi nog köpa klappstolar som man bara kan ta fram och fälla ut! xD Av alla presenter Emil fick så fick jag halva delen i en... Och det var... En dygnskryssning med Birka Paradise till Mariehamn på Åland i en lyxhytt/svit (Deluxe nånting hette den), med en fönstervägg ut mot havet, stor dubbelsäng, minibar, kylskåp. Inkluderad frukost & middagsbuffé, mousserande vin på "rummet" och buss till Sthlm och tillbaka. Väääääääärsta romantiska resan vi ska ha! <3 Sååå jäkla kul, och såå jäkla fin hytt/svit! Vi har något att se fram emot för resan är i mitten på maj. Då kommer skärgården att vara sååå fin, och det kommer vara varmt ute så att man inte fryser till is när man går ut på däck. Spa, bubbelpool och solariumdäck finns på den båten också... ^^ Hihi. Nu var det längesen jag åkte på kryssning kan jag säga!

Jaaa... det var en komprimerad version om vad jag pysslat med på sistone. Denna vecka lovade jag mig själv skulle bli en "varva ner" vecka, har drabbats av lite huvudvärk och såna tråkiga saker, så det var på tiden att jag vilade lite, så jag har typ inte gjort nånting dena här veckan förutom att jobba och vara hemma. Mycket behövligt! Men rastlösheten har krypt sig på, så igår skrev jag till Ina och bad henne kolla upp nå roliga träningsaktiviteter vi skulle kunna börja på... Får se vad hon hittar! :)

Har typ 100 foton på kameran som jag ska föra över till datorn så fort jag orkar, så då ska jag bjuda på ett par bilder från allt! ;)

Ajöken så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0