Avstängningsknappen till tankeflödet?

Man måste skapa ett helt nytt tankesätt för att kunna lösa problemen man skapade med det gamla tankesättet!

Bra skrivet sis!


At home. Möttes av en kärleksfull herre vid namn Lilla Skiten som gosade upp mig totalt när jag kom hem. :) Ska iväg på ett slags "möte" kl. 18 och prata... eh.. typ framtid? :P Hus och grejer...

Kom på att det redan är den 16 mars... Har jobbat på "nya" stället i över 2 månader redan! Tiden springer iväg. Kan man sakta ned den en aning så man själv hinner med? Snart sitter man där med ett antal ungar, hund, äkta man och grejer... SITTER?! Jag vägrar att bara sitta där. Fan vad jag ska göra saker och uppleva grejer med mina framtida barn! Tänk vad mycket kul det finns att göra för barn egentligen... Och så många som bara sitter inne med dem i nån liten lägenhet... :(

Eller om man ska långdra det här med att tiden springer iväg; snart sitter man där på vischan som gammal gumma med barnbarn och 7 katter, höhö. Ska bli en krutgumma när jag blir gammal. Ska bo med min gubbe i ett torp/stuga i skogen/på landet med en massa katter och andra djur, och ta hand om mina barnbarn så ofta jag får. Tänker iallafall inte bli nån bitterhagga som sitter och ångrar allt jag aldrig gjorde (eftersom jag ska göra så mycket jag bara hinner i mitt liv, hihi) och det jag inte hunnit med det ska göras då! Vila det får man göra i graven! :P TA I TRÄ! Men nu har jag ju inte tänkt bli gammal så där fort, utan tillbaka till verkligheten och nuet.

Nuet ja... Hur gör man för att verkligen leva i NUET?! Ofta så ligger man ju några steg före, har planerat vad man ska göra osv, eller så tänker man på det som varit och reflekterar över det... Så hur lever man VERKLIGEN i nuet? Det är nog min största frågeställning nu. Ska man bara skita i att tänka och bara... vara? Låta ödet ta kommandot och flyta med? Hmmm.... Jag tänker alldeles för mycket. Den slutsatsen kan vi nog iallafall dra. Nån som vet vart avstängningsknappen till tankeflödet sitter? Kan vara bra att trycka på den ibland..

Undrar varför jag inte kan ändra till tunn text? Ödet....^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0