Nyttigt liv

Jag och Emil började vårat nyttiga nya liv igår, måndag. Inget snask, läsk och andra onyttigheter på vardagarna nu, men på helgerna får vi synda. :) Keep up the good work säger jag! Konstigt att jag inte blivit fet på senare dar så mycket godis jag klämt i mig de senaste veckorna. ^^

Igår slutade jag redan kl. 12 så drog iväg upp till mamma och hälsade på. Ina var där också, 2 flugor i en smäll alltså! Blev bjuden på god mat, och hann med en skogspromenad med hundarna bland annat. Underbart!

I söndags fick jag besök av Petra och Lina på kvällskvisten. Blev en del brudsnack, som Emil fick utstå, och så kikade vi på bästa Solsidan. Planerade lite inför helgen också, och det lutar åt en heldag på isen, med sånt där fiske...vad det nu heter. Inte pimpling alltså utan det andra... Hmm.. Står still i hjärnkontoret för tillfället. Men ni kanske fattar.. Angling! Så heter det ja! Och så kanske någon öl till det för att hålla värmen. ;) Och en stoor brasa och lite korvgrillning. Låter riktigt bra i mina öron iallafall. Blir nog ett gäng, hoppas bara vädret blir okej. Gör inget om det är kallt, bara det är sol! Egentligen skulle vi ju ha varit till Ikea också, kommer ju aldrig dit, eftersom jag alltid ska göra 1000 andra saker också... Maria, man kan inte göra allt samtidigt! (Måste påminna mig själv om det ibland!)

Helgen gick annars i lugnets tecken, var lite social med John, Jeppe W och Daniel... Skulle varit till Borlänge och bowlat med Emil, Andreas och Johan men det blev "inställt" pga "sjukdom", så kan det gå. Haha. :P

I morrn kanske jag drar in till Ludvika efter jobbet om orken och lusten finns. Har en tårta på MM att hämta ut också, kanske ska passa på att göra det i så fall. :P

På torsdag är det löning. Undrar om jag har en månad innestående eftersom jag är ny? Hmm.. Och undrar hur mkt jag får från Borlänge? Blir en surprise. ^^

Nej noll fantasi så vi avslutar här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0