Perspektiv & fasader

Blev en lång dag idag, en lång jobbdag alltså. Hade möte efter jobbet till kl. 19, men de två timmarna gick superfort! Fick berätta massa för mina kollegor om vårt jobb med dokumentation i Borlänge från den tiden jag jobbade där (underbart med all erfarenhet man har i bagaget redan, det kan man aldrig få för mycket av), eftersom vi i Gränges också jobbar med det, men inte kommit lika långt ännu. Så från och med idag är man "dokumentationsansvarig", och jag ska hjälpa till att utveckla arbetet inom det ämnet. Så lite stolt får man väl lov att vara över sig själv i detta mellanmjölksland. Är ju trots allt bara min 5:e vecka på nya stället och jag har redan "kommit upp mig". :)

Men överlag när det gäller jobb är jag jävligt självsäker. Jag tror på mig själv, jag är duktig på det jag gör, men tänker absolut inte fastna i "samma gamla banor" eller sluta att utvecklas som person. Ett riktigt "proffs" utvecklar sig hela tiden, oavsett om man jobbar på samma jobb i 45 år eller springer runt på olika ställen dag för dag. Självklart har det ju det med personligheten att göra och hur man väljer att se på saker och ting. Jag vill lära mig nya saker och hungrar efter ny kunskap varje dag, både i jobbet och privat, medan vissa andra inte ser utvecklingsmöjligheterna som faktiskt finns där mitt framför var och en. Det kan ju vara svårt att se träden för all skog och tvärsom, men har man ett öppet sinne så kan man skymta nya saker och möjligheter överallt! Det är viktigt att ha mål i livet, stora som små, kortsiktiga som långsiktiga, och vill ni veta en sak, det är inte målet som i slutändan är det viktiga, det är resan dit! Vägen som kan vara krokig och jobbig med många uppförsbackar, men som när man övervinner hindren och tillslut kommer fram varit värd varenda minut! Det gäller bara att lägga ur handbromsen och köra! Kan ju inte gå värre än åt skogen! :)

Något som är otroligt positivt i mitt arbete är alla olika människor, unga som gamla, och alla personligheter man får träffa varje dag! Den ena dagen är inte den andra lik! Man kan då aldrig bli uttråkad med ett sånt jobb jag har, och det är väl även en stor anledning till att jag valt att jobba med det jag gör.

Man väljer själv om man vill vara en positiv eller negativ själ, och inget lyser igenom så mycket som ett bittert sinne trots en påklistrad fasad av olika sorter. Bättre att jobba med sig själv istället för att lura sig själv, för i slutändan är det ändå en själv man måste stå ut med, trots hur många man försöker fejka för.

Men nej, nu räcker det väl med jobbskriveri här för ett tag, vill ju inte tråka ut er med en massa jobbsnack bara! :P


~~Change your thoughts and change your world~~







För att avsluta på ett mindre grubblande sätt (så att ni kan sova i natt) så bjussar jag på en bild på en av mina juveler- Lilla Skiten.
Han jobbar hårt om dagarna han; sover, äter, leker, busar, sover lite till och vilar lite, gör sina behov, filosoferar... Ja ni hör hur hårt liv han har. :) Tänkte på en sak, tur att min karl inte är allergisk mot katter, för skulle jag vara tvungen att välja på mitt husdjur eller en karl så skulle jag ställas inför ett svårt val! De blir ju som barn ju dessa små pälsbeklädda varelser. Okej, jag skulle inte byta ut Emil, men hade jag varit singel och börjat dejta en ny karl och det visade sig att denne inte tålde katter, då skulle jag inte tveka att sätta mina "barn" i första rum. Men nu är ju inte det lilla dilemmat aktuellt eftersom jag funnit min "gubbe" som jag kommer leva lycklig med i resten av mitt liv. ;) Men däremot är jag bra sugen på en lillebror till Skiten, han har ju bara storebröder, hehe.

Ajöken !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0