Tihiiii

Det blev inget bortbyte av Raggazonen! Nån långhårig kille med MC- väst var här idag och kollade på den och Emil och Daniel kollade in vad han hade att komma med, en rostig chevapickis! Ingen av parterna ville till slut byta så den står kvar här hemma (där den hör hemma, hehe) ett tag till iallafall! Jag som till och med tog ett sista farväl idag när jag kom hem efter jobbet. Satte mig på passagerarsätet, kände den välkända doften av wunderbaum och avgaser... Får väl göra om samma ritual nästa gång det är dags! :P

Men förstår inte vad Emil ska med en till bil att göra egentligen. Vår gård bokstavligt talat översvämmas av bilar i alla de former och färger snart. Bara jag har 2 bilar, inte längesen jag hade 3, tills jag tog mig i kragen och fick iväg den gamla mitsubishin (för övrigt min första egna bil som jag köpte när jag var 18 för hårt intjänade sommarjobbspengar) till skroten. Den ena av de två jag har kvar är väl också kanske ett skrotobjekt så gott som.. Toyotan. För mycket norskt krom på den. Men den andra är iallafall min bruksbil, eller pendlarbil som jag kallade det från början när jag pendlade fram och tillbaka till/från Borlänge, alltså min grrrroteska Rrrrrenault. Men nu när man har fast jobb och närmare till jobbet så är man ju sugen på en flååådigare sak. Och så ska jag självklart införskaffa en egen Amazon (ROSA såklart!! Men det har väl alla redan fattat när det gäller Maria och färger, hehe!)

Emil har en Volvo s70, en BMW, en Amazon och en nyinköpt Ford (veteranlikbil). Några 240´s och 740´s har kommit och gått också... Bilar bilar bilar..... Nej, nåt annat att tänka på för omväxlings skull kanske..! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0