Roadtrip och diverse...


Sitter här med huvudvärk och en täppt näsa. Ont i halsen och kallsvettningar i morse, men halsen har lugnat sig. Värst på mornarna, och sena kvällar.

Är det någon som är expert på typ fingrar? Mitt lillfinger fick en knöl för 3½ vecka sen, och mitt finger har svullnat upp mer och mer.. Har liksom ingen "knoge" där längre och kan inte riktigt böja det längre. Gör ont bara ibland vid typ ansträngning.. Trodde det var nåt som skulle försvinna men tydligen inte ens efter snart 4 veckor. Orkar verkligen inte gå till vårdcentralen för där skulle dom bara ta en snabb titt och inte veta ett skit, och så skulle dom skicka hem mig och tala om för mig att höra av mig igen om det blir värre. Sveriges sjukvård, säger då det.. Men det kan ju inte vara nåt dödsallvarligt eftersom jag lever än.. Och skulle man behöva knipsa av lillfingret så är ju inte det hela världen om man jämför med mycket annat, t.ex. olika sjukdomar.

Emil är i Saxdalen och ska byta bort Amazonen nu igen... Mot nån Volvo. Jag känner nästan bara biltokiga karlar, så är riktigt trött på allt vad bilar heter emellanåt. Då slår jag dövörat till när sådant snack kommer på agendan. Men men, jag får vänja mig, och har väl gjort det egentligen med alla dessa bilar! Gillar ju bilar jag med faktiskt, men då ska det vara snygga amerikanare eller andra veteranbilar med riktigt ljud under huven av en fet V8:a! Då blir Maria nipprig! :)

Brukar kolla på "Sommaren i Sverige" eller vad det heter, och idag såg jag nåt annat program där Oprah var ute och campade, och jag måste erkänna att jag nog blev lite sugen på campingliv! Kanske får bli några veckor roadtrip a´la Sweden i sommar ist för en vecka utomlands? Myyyyysigt och äventyrligt. Fast allra helst vill jag åka till USA i någon månad och bara utforska, se nya ställen, åka road 66 genom hela landet. Se Grand Canyon är ett måste, och öknen, klippiga bergen, landsbygden... Storstäder är inte så mycket för mig, jag vill se det genuina, det äkta! Sugen sugen sugen. Tänk att åka genom alla delstater i en snygg amerikanare med en snygg husvagn och bara suuuuga in alllt!



 

Bilder hittade på google.com

Kommentarer
Postat av: milla

Kan starkt rekommendera roadtrip i Sverige land :)

Ta kusten upp norröver.

Sommaren 2009 åkte vi norrut.

Högakusten vidare med slut destination Haparanda.

Ovanför Umeå, ca 5 mil.

Hitta vi ett litet ställe som hette Ratan. Ca 1.5 mil från Robertsfors.

Sommar i Sverige är grejer det :)

Vi hade inget direkt mål med var vi skulle bara åkte.

Så blev det ända till Haparanda, lite kul.

100 mil hemifrån!

2011-02-18 @ 10:16:58
URL: http://millaochfiddesrese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0