Har man tråkigt eller?

Jag antar att man har tråkigt när man sitter och bloggar för det känns som att man gör det ibland för att man inte har något annat för sig? Vissa uppdaterar ju stup i kvarten, typ såna som är mammalediga... Oj, nu skaffade jag väl en massa ovänner antar jag men idag är en sån dag att jag skiter fullständigt i det för jag är på så dåligt humör denna morgon. En föredetta granne av manligt kön kom förbi för en stund sen och påstod att det var dålig stämning i gruppen? Så frågade han om jag hade "merre", vilket för en gångs skull stämmer. Att han tordes! ("tordes", vilket gammalt ord!) Men han lever än iallafall. Och merredagar är ju inte det roligaste, varannan gång vill man döda nån, och varannan har man sån jävla värk så man tror man ska stupa.

Klagolista:

  • Det är svinkallt inne, för att det är svinkallt ute. Mig gör det inget att det är kallt ute, men inne skulle det vara roligt om värmen kunde hålla sig lite längre i detta hus än vad den gör.

  • Man måste elda för att få värme här. Jag hatar att elda. Det tar tid, kraft och man blir inrökt och får gå runt och lukta brasa. Plus att det är svinkallt i källaren och pannrummet så fingrarna blir stela av kylan.

  • Man måste elda för att få varmvatten här. Vet ni hur lång tiiiid det tar?! Jag hatar att duscha i ljummet vatten, jag ska ha hett! (Vilket nog aldrig har hänt här)

  • Eftersom det tar sån tid att elda upp både värme och varmvatten (man får prioritera bort det ena för man får då fan inte bådeoch) så förskjuts dagens schema, eftersom jag måste duscha om jag ska iväg och göra nånting. T.ex. en Borlängetripp och handla lite. Alltså tickar tiden iväg och allt resulterar i slutändan i stress att hinna med allt man ska.

  • Jag hatar att sitta och rulla tummarna och vänta på bättre tider, vilket man måste göra när man håller på med föregående lista. Livet rullar på och jag kastar bort det på att vänta. På bättre tider.

Fan va skönt att klaga av sig lite! Slipper jag sprängas i bitar kanske av min vrede. Vissa dagar känner jag mig som Häxan Surtant.

Ajöken!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0