Strålande jul!

Annandag jul, och jag är inte bakis! ;) Tycker det är överskattat att festa på juldagen, jo det är stora hemvändardagen då alla ska träffas igen i fyllan och villan på ett överfullt hak någonstans efter låång tid osv, men det känns mest som att det är en vanlig kväll, för största delen av det folket som går ut och träffas är ju desamma som gör det varje helg.. :P Jag tycker att julen är familjens högtid, och väljer att viga den till just det. Året har många suparkvällar ändå att ägna sig åt, hehe. Men det är klart att man själv supit till på både julafton och juldagen, när man var en sisådär 16-17 år, i t.ex. Björbo, men då har man verkligen ångrat sig efteråt, för det var verkligen inte värt det. Och klart jag själv gått på krogen på juldagen men om det roliga verkligen infunnit sig är en annan fråga. Visst kan det vara kul, men inte till 100%. Men alla är vi olika. Själv sparar man på krutet till nyårsafton. ;)

Tillbringat julafton först på förmiddagen i Grangärde med karln och katterna, bytt paket med varann och myst. Sedan uppe i skogen med syster och mor, ätit gott, bytt paket, julstämning i lugn och ro- så gott det går i Hermanssonfamiljen. ;) På kvällen kom min karl upp också, julafton fulländad. Juldagen startade med ett besök i Grangärde kyrka på julotta kl. 06.00. Fridfullt och en riktig tradition, en stund att samla tankarna, trots att jag inte är religiös. Hem efter det och somnade om, sedan bara lugn och ro resten av dagen, och ett besök av morbror. Åkte hem mot kvällningen till huset och katterna, eldning och kattgos framför tv:n med godis och chips bestod kvällen av. Skönt!

Emil sover än, han somnade ju inte förrän kl. 03.30 kanske, så det är förståeligt att han är trött, men strax ska jag väcka honom! Idag kommer Ina och mor hit, och vi ska baka pepparkakor och sedan gå på bio, "Änglagård- tredje gången gillt" i Ludvika. Bokade platser för några dagar sedan. Det ser jag fram emot.

Linda, en jobbarkompis, önskade mig god jul och att jag skulle få många "Rockabillyklappar", hehe. Och det har jag fått minsann! Av Emil fick jag bland annat en bok med 1000 tecknade pinupbilder i, det är från och med nu min Bibel! ;) Köpte en bok själv med massa pinupbilder förut, men bara 500 st. Så den här slog det! :) Av syster och mor fick jag både muggar med Elvis- och Marilyntryck, nyckelring med Marilyn och örhängen och armband i sanna Rockabillyanda. I loooove! Fick givetvis mycket annat skoj också! T.ex. ett våffeljärn av Emil som jag har tänkt köpa i ungefär 1 år, så nu äntligen ska här göras våfflor! ;)

Nä nu ska här herr Emil väckas!

God fortsättning och ajöken!



Denna "Bibel" fick jag av karln.. ;)

Bild: google.com

 

Denna köpte jag till mig själv förut. :)

Bild: google.com


Kommentarer
Postat av: sabina

ohhh...ska också inhandla dom böckerna :) Finns det något bättre än vackra pinuppor??

2010-12-28 @ 13:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0