Insnöad?

Det fortsätter att snöa, och jag börjar nästan bli orolig för om jag kommer att komma till jobbet i morrn. Tänk om jag är totalt insnöad här i morrn bitti? Gaaah! Men vi får tänka att det är 2010, och inte 1800- tal. Eller kanske det hade varit bättre om det var 1800- tal, då hade jag kunnat ta hästen och släden kanske. :) Hehe.

Hittade några klappar i Borlänge igår faktiskt. Till både mor och syster. Men än är julklappshandlingen långt ifrån färdig. Tur att man är ute i så god tid, som vanligt... ;P Hörde en kassörska som sa till en annan att hon inte hade sett en enda Borlängebo i shoppingvimlet, det var de väl för smarta för sa hon. Haha, jo, inte är det så himla smart att åka till Kupan och handla en helg som denna. Nästa år får det nog bli att köpa alla klappar på nätet!

Idag var det meningen att vi skulle ha tagit en heldag på isen och sladdat bil med Anders, Petra mfl, men tror nog inte att det blir av pga av detta väder. Men istället hinner jag med mycket här hemma som skulle vara skönt att vara klar med till jul. 2 jobbdagar till, sen är det ledighet som gäller! Längtar!

Läste i tidningen om änderna i Borlänge som dör av både svält och kyla om de inte får någon mat. De änderna brukar jag "hälsa på" varje dag på min rastpromenad på jobbet. Tycker synd om dem, så hoppas verkligen att kommunen kommer på nåt sätt att ge dem kontinuerlig matning. Det är trots allt pga av dem som de är kvar, och inte har flyttat till något varmare ställe. De har ju hållt vattnet i rörelse där i Vattenparken, så därför har det inte fryst, och då stannar de ju så klart. Djurvännen i mig som gör sig påmind.



 

 

Foton från mina promenader.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0