Dreaming

Åkte upp till mamma igår, som jag skrev. Blev kvar där till idag. En riktig slöardag hade vi igår. Läste tidningar, kollade på tv och film efter film. Bland annat "Dirty Dancing" och drömde mig bort till det ljuva 60- talet, och så lite "Grease" och annat. :) Underbara filmer! Inte gör det nåt att karlarna var så snygga i de filmerna heller, hehe. Och bilarna, kläderna, frisyrerna, musiken- allt! <3


Idag tog vi oss en 2- timmars promenad mor och jag, med hundarna. Underbart skönt var det och riktigt fint väder, sol och snö är en oslagbar kombination, så kameran åkte fram. Men bilderna bjuder jag på vid senare tillfälle när jag orkar föra över dem till datorn. Stötte på ca. 25 orrar som låg och tröck (tryckte kanske det heter ja?) vid vägkanten, de tyckte nog inte det var så roligt så de flög sin kos allesammans, och jag har aldrig sett så många orrar på ett och samma ställe!

Sedan åkte jag vidare till mitt kära Grangärde och plockade upp karln, och så hamnade vi i Brunnsvik hos svärmor, och Emils systrar där vi åt middag och kollade gamla avsnitt av Tre Kronor. In till stan, lämnade av Isabell (Emils syster) och passade på att titta på katten hon införskaffat sig. Söting. Jag vill också ha en till liten. ;) Eeeemil..... Blink blink* Hihi.

Men nu är jag på hemmaplan iallafall och skönt är det. Har kammat Egon och gett alla tre godis, kompensation för att jag varit borta så länge. ;) I morrn bär det av in till Ludvika, måste väl kolla vad dom har för utbud av mellandagsrea och så käka (äntligen!!) på China, göttttt! Ska svulla ordentligt! Och bränna pengar förhoppningsvis, plånkan börjar bli lite för tung.. ;) Haha, jag som alltid har sååå mkt kontanter på mig, noooot! Kort är så mycket skönare!

Och i morrn ska Emil skaffa sig en ny/till tjej.... På armen närmare bestämt. :)



Ajöken sa frrröken!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0