Skoteräventyr & angling

Ett heldags skoteräventyr och angling på sjön i Gänsen har dagen bestått av från kl. 09.30 i morse tills för ca. en timme sen, 16.30. Har lyckats fått färg i ansiktet, och träningsvärk i benen av skotran! Jääävlar vad folk det var, men det var ju angeltävling för både LogWeld och LogMax (företag i Nyhammar/Grangärde, Emil har jobbat på det ena och jobbar nu på det andra), och alla dom har ju familjer och vänner också, så hela sjön var full med skotrar, folk, hundar och angeldon! (Och en hel del öl!) ;) Jag, Emil och Daniel åkte genom skogarna i 2,5 mil, fick åka med både Daniel och Emil och sen minglade vi runt, var aldrig med och tävlade nå. ^^ Skitkul! Roligast att åka riktigt fort på skotern! Och riktigt trevligt att prata med alla. Tog lite intressanta foton. ;) Tog oss en tur över isen till Lövsjön också tillsammans med Mange och Niclas, men då började Niclas skoter koka hela tiden, och typ alla utom jag och Daniel körde fast i snön, men tillbaka kom vi iallafall!

Igår blev det också en tripp på skotern för oss 3, men bara en timme ca. Ja, Emil har ju bytt till sig skotern, han bytte mot sin volvo 940, som han tidigare bytte till sig mot Amazonen... Historien kan göras lång.. :P Men jag kan ju säga att det var ett kul byte med skoter! :D

Vi som hade småplanerat att vi skulle gå på bio ikväll och käka nåt ute, men nu är vi såå slut så det blir nog en hemmakväll med mys istället. Men man vet aldrig! Anders har ju ringt och tjatat lite.. :P Och så är vi bjudna på en överraskningsfödelsedagsfest för en kille uppe i Fredriksberg också, men den skippar vi.. Var ju iof inte så längesen jag och älskling var på bio, Emil överraskade mig med bio och mat på en chinarestaurang lördagen efter att jag fyllt år. Romantisk karl man har. ;) Och så en fotmasage på det, hehe. Han vet hur man hanterar en kvinna. ;) Vi såg "True Grit", en westerfilm, och den var riktigt bra!

Nu ska jag dricka upp min fesljumna Norrlands Guld i ångorna av skoter- och tvåtaktsdoft!!

Ha de gött! :)


 

 

Jag & Daniel. Fler kort kommer så småningom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0