Periodare

Asså ursäkta att jag är periodbloggare. Har liksom inte så mycket tid över för att uppdatera här hela tiden.. I´m a busy women! :P Men ni överlever nog skulle jag tro. Nyss slutat jobbet, hade stängning. Alltså sovmorgon, började inte förrän kl 10 i morse, väääärsta lyxen! :) Å allt rullar på så bra på nya jobbet, trivs verkligen! Känns som att jag kom in i allt på en gång, rutiner, barn, föräldrar och personal, hur lätt som helst! Hade aldrig den känslan riktigt i Borlänge.. Not my town!

Jo, IKEA i lördags med Emil och Daniel. Fick med mig 3 svarta DVD- hyllor, svarta kuddar, glas, ljus, fönsterlampor med svarta skärmar, hallmattor etc. Nu ska bara Emil ta tag i de där hyllorna och skruva ihop dem så jag får upp dem brevid de jag redan har (likadana). Lyckades åka fel på hemvägen trots GPS, det är typ omöjligt att hitta rätt väg direkt från Örebro, haha.. En gång hamnade vi i Vedevåg, men det är ju lite status, iallafall för dem som hört vissa låtar, haha.

I söndags var vi in till Ludvika, på Jysk. Skulle köpa ett TV- bord (svart glas), men fick vänta på lagret i 20 min. för de hittade inte det andra paketet med benen, förutom ett öppnat där det fattades delar i... Till slut gav de upp, så får åka in i veckan och hämta när de får hem beställningen. REA på den varan var det också, och sista dagen i söndags, och tur som jag hade fick jag det för reapriset trots att de egentligen var slut, eftersom det var deras miss. Bra det! Senare på dagen kom Lina hem till mig och agerade frisör, så nu är man nyklippt och brunett! Det ni! ;) Men innerst inne är jag ju blond och har varit det större delen av mitt liv, men man måste väl variera sig lite då och då. Kanske att det blir slingor till nästa helg, låter håret vila lite emellan.

Igår så drog jag in till Ludvika efter jobbet och umgicks med min bästa och enda syster. Vi knatade runt på stan i olika butiker och på loppis bland annat, gasade iväg till Dollar bland annat. Alltid lika trevligt! Och så uppdaterade vi varann om läget, hähä. Fick mig en överraskning när vi kom tillbaka till bilen på parkeringen, hade en ros på vindrutan med ett litet kort. Rosen var från Ludvika kommun, som tackade för att jag parkerat rätt. Fan, trodde ju det var en hemlig beundrare! ;) Men blev faktiskt uppvaktad av min karl sen, fick massa choklad som jag älskar och han fick detsamma av mig. Vi är ena riktiga gottegrisar!

Nästan helg ser det ut som att det kan bli nån aktivitet med Lina och Johannes mfl, det är ju på tiden!

Nää, det där blev väl en någorlunda uppdatering! Nu ska jag ta å vika in lite kläder i garderoben som legat i påsar sen jag köpte dem förra helgen!

Ajöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0