Pa...pat...pa...?

Man ska visst aldrig sluta att förvånas.^^  Vad är ordet jag söker efter, när någon är patetisk, kan man säga att den drabbats av patenti? ;P Koncentrerad- koncentration, blyg- blyghet osv, vad fan är då ordet för patetisk? Kommer iallafall från latinets "patos". Då kan man nog kanske säga att en människa drabbats av patos...?

Vilka funderingar man har... Det är kanske svenskaläraren i mig som väcker såna funderingar, plus rådande omständigheter bland personer i min tidigare nära omgivning.

Allt är inte som det alltid har varit iallafall, och kommer nog aldrig att bli det igen. Människor förändras.

But life´s go on.



 

Ajöken sa frrröken!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej :)

Vad kul! Då ska jag lägga till din blogg som länk på min blogg också! Tack för grattiset :)

2010-11-21 @ 12:28:42
URL: http://soffiloffis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0