Biter i kinderna!

Drog upp till Petra efter jobbet och hurtiga som vi är gick vi ut på en timmes promenad från Nyhammar till Grangärde! (Satte faktiskt vår fot på andra sidan Grangärdeskylten!) En duktig bedrift må jag säga i detta kalla och blåsiga väder. Alltid trevligt att tjåla av sig massa! Plus att man gör sig av med några kalorier också. (Som jag nog snart ska samla ihop igen, det kan ju vara bra att ha ifall det blir krig, hehe).

Igår så blev det en pokerkväll med gamla gänget uppe hos Inka igen! Bjudna på middag först också, riktigt nice! Huruvida jag blev nåt rikare på kortspelet undviker jag att svara på. ;)

Idag har varit en bra dag. Skönt att man kan inse när man har såna, annars skulle ju allt vara väldigt tråkigt.. Och dåliga dagar måste man ju också ha för att kunna uppskatta de bra! Jag är nog en filosof längst inne. Kanske ska börja jobba som det.. Inte ett så vinnande jobb pengamässigt kanske. På tal om jobb, lever du för att jobba eller jobbar du för att leva?! En viktig sak man nog ska påminna sig själv om ibland. Jag jobbar för att leva. Det finns så mycket viktigare i livet än att jobba ihjäl sig för nån krona extra. Familj och vänner som exempel. TID är det viktigaste av allt, och hur man spenderar den är något jag ofta tänker på. Vill liksom inte sitta där på ålders höst och ångra allt jag inte gjorde på grund av jobb. Inte värt!

Nu ska jag släppa in Lilla Skiten som jamar ute i kylan!

Ajöken sa frrröken!


Petra!:)




Jag!:)





Kommentarer
Postat av: Ina

Själv så lever jag för att jobba gratis...eller menar... jobbar gratis för att leva...eller nåt... ;-)

2010-11-25 @ 21:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0