Kalla mig usel...

...om ni vill, för här uppdateras visst inte allt för ofta.. :P Men gör man det för ofta blir det väl trökigt det med.

Kul helg blev det iallafall i Vikasundet. Drog upp dit ett stort gäng och lyssnade och dansade till rockabilly i lördagsnatten. Pallade även med julbordet på söndagen, mådde hur fint som helst så mycket mat slank ner. Och på loppisen hittade jag 2 väggljusstakar i svart smide, perfekt till min hallvägg! Och vilket fynd, på affären kostar 2 st 149 kr, nu gav jag 40 för båda. :)

Det här veckan har varit så positiv!

  • Mina jeans jag lämnat in på lagning av dragkedja hos skomakaren i L-A var färdiga i tisdags, och när jag hämtade ut dem passade jag på att fråga hur mycket de tar för att byta kedja i en jacka, eftersom min slutat fungera, kärvar och spricker upp. Dyrt var det, 370-400 kr! Eftersom det var den jackan jag hade på mig bad hon mig ta av den så att hon fick titta på den, sen slank hon bakom kulisserna till självaste skomakaren och frågade om han kunde trimma den (tror det var det ordet, kan ha varit något annat), och efter 5 sekunder hade han gjort det och som genom ett trollslag fungerade kedjan igen! Ingen aning om vad han gjorde, men kalaset var gratis! Jag slapp punga ut 400 på en ny kedja, eller att köpa en ny jacka! :D

  • Fick en julklapp av jobbet, en riktigt god faktiskt, ett stort, rött paket med lax i 3 olika smaker, det blir fint det till julbordet!

  • Fick äntligen hem min rosa håriga rattmuff jag beställt för hundra år sedan från Blueride på nätet. Skrev ett mail till dem och påminde dem i lite mindre glad ton, och de svarade nästan på en gång, och dagen efter låg den i postlådan! Nu fattas bara min rosa Amazon att ha den i, tillsammans med mina rosa ludna tärningar. ;) Ränderna går aldrig ur Maria.

  • Och så, sist men inte minst har jag fått löneförhöjning! Hihi! Trodde inte jag skulle få det eftersom jag är vikarie, men så fick jag plötsligt ett kuvert på jobbet med den goda nyheten. Och roligast av allt är att den nya lönen gäller från 1 april 2010! Alltså får jag en hel massa retroaktivt så denna lön blir saftig såg jag på lönespecen. :D Sååå passande innan jul och allt!

Det var positiva listan det!


I övrigt har jag hälsat på Ina i stan, dragit på mig en lättare förkylning, fått sömnsjukan tror jag, men vad gör det när allt flyter?! ;)



 

 

Bjur på lite bilder från helgen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0